vrijdag 13 januari 2017

Verdere voorbereidingen voor de reis.

Vrijdag 13 januari 2017.

De volgende horde is weer genomen, op 11 januari naar het Amerikaanse consulaat in Amsterdam geweest.

Alle formulieren en documenten in een map onder de arm, en op naar de ingang.
Op tijd aanwezig en melden bij de securitie, een prominent aanwezige oficer stond ons bij de ingang op te wachten en begon met de screening. Controle van de afspraak en tijdstip op het formulier.
Geen telefoon of camera bij je, daarna binnen alles uit de zakken en broekriem af, geheel samen met de jassen door het röntgen apparaat, zelf door de scanner en de spullen weer in ontvangst nemen.
Kregen vervolgens een envelop met onze formulieren aangereikt, op deze envelop het volg nummer voor de verdere handelingen.Met z'n allen in de wachtruimte en wachten tot je nummer word opgeroepen, als eerst naar loket No: 1 hier de formulieren afgeven en uitleggen waarom je een visum nodig hebt. Bleek een Nederlandse medewerker aan de andere zijde van het loket te staan. Na onze uitleg dat we met onze eigen camper naar de united states gaan werd hij enthousiast en melde dit gelijk aan een paar van zijn collega's.

Vervolgens naar Loket No:2 hier een ras echte Yank achter het loket, wij moesten onze vingerafdrukken laten nemen en wederom een paar vragen van algemene aard. Heb je familie in Amerika, waar ga je naar toe en hoe ga je dat doen. Dus wederom een reactie zoals zijn collega had gedaan. Na goed keuring van de vinger printjes, weer terug naar de wachtruimte, en wachten tot je opgeroepen werd voor het definitieve interview door de laatste medewerker. Dit werd een dame die weer de eerder gestelde vragen opsomde en ook enthousiast reageerde op onze reisplannen. Zij gaf aan dat ze uit Newark was en dat dit een erg mooie staat was, wij moesten daar zeker een paar dagen voor uittrekken. Zij nam onze paspoorten in en gaf te kennen dat het oké was en wij een visum zouden krijgen, de passen worden per koerier op ons huisadres in ongeveer 3 werkdagen afgeleverd. Uiteindelijk 1,5 uur later weer buiten en nog maar een tijdje door het centrum van Amsterdam gewandeld en wat genuttigd.

Vandaag de paspoorten terug gekregen met het visum erin, dus nu weer verder met de voorbereidingen.  😊

Verder met het gereed maken van de nodige aanpassingen in de garage van de camper.
Er moeten een paar extra opberg mogelijkheden voor het opslaan van
plastic boxen met kleding en linnengoed gemaakt worden.
Tevens een paar extra sloten op de toegangsdeuren van de garage
 aanbrengen, dit op advies van andere reizigers.

Ook moet de camper nog ontsmet worden zowel van boven,
zijkanten maar vooral de onderzijde moet spic en span zijn.
In Antwerpen voor het inleveren nogmaals door de truckwash
en dan inleveren bij de rederij voor de overtocht.



Dinsdag 24 januari.

Vandaag de definitieve aanbieding van RobertWWS gehad voor de retour reis van de camper, hierbij ook de gegevens van de cargadoor die de verscheping gaat verzorgen.

Het voordeel van deze organisatie is de korte lijnen tussen de klant en de organisatie, het snel en adequaat reageren op vragen en het bieden van een goede service. ( een aanrader voor iedereen die dezelfde plannen als ons hebben. Contact via sales@robertWWS.com of 0318-419400 ).



Vandaag ook de beloofde aanbieding van de verzekering van de camper ontvangen van Thum Insurance, hun medewerkster Ms Sue Blood had keurig de beloofde offerte via E-mail naar ons gestuurd en na het doorlezen van de offerte hebben wij deze ondertekend en retour gezonden.

De camper is nu dus verzekerd van 17 april tot 17 oktober 2017. Een en ander volgens de Amerikaanse verplichtingen. De betaling van de polis gelijk met de credit card verzorgd en afgehandeld.

Woensdag 25 januari,

Vandaag een berichtje op mijn telefoon van de bank, mijn credit card was geblokkeerd, en of ik ze zo spoedig mogelijk zou willen bellen. Bij dit gesprek werd mij verteld dat de card was geblokkeerd om dat er een ongebruikelijke betaling was gedaan, bleek de verzekering betaling te zijn geweest. E.e.a. uitgelegd aan de meewerker en gelijk vermeld dat wij de komende tijd wat vaker gebruik van de credit card zouden maken, dus het abnormale betalingsgedrag te maken had met de reis die wij gaan ondernemen. Dus graag geen verrassingen in het verschiet meer.

De volgende zaken kunnen pas kort voor vertrek geregeld worden, het schorsen van de camper, opschorten van onze huidige verzekering,
Voor alle zekerheid na het lezen van verschillende reviews over de handbagage WOW air de koffers nog ge upgrade naar grotere handbagage, Is op deze manier goedkoper als nieuwe kleinere koffers aanschaffen.

Verder samen met de benodigde kaarten nogmaals alle ogelijke routes uitpluizen, om toch zoveel mogelijk te kunnen bezoeken.



Gedeelte van de van de Rand mac Nally gids opengeklapt voor het globale overzicht. en de grote Marco Polo kaart op de grond om het geheel goed in beeld te hebben. Op A4 de kaart uitgeprint, om hier een aantal alternatieve route's op te tekenen.

Later de uiteindelijke route intekenen en inpakken in de map met papieren die mee oeten.

Voorlopigr route door Amerika naar Canada.